onsdag, juni 24, 2009

Våran hall-en lada?

Har ni en susning om hur mycket gräs man drar in i hallen när man spelar golf? Nej, det har ni antagligen inte eftersom ingen av mina vänner spelar golf, och skulle ni inte vara mina vänner skulle ni inte orka läsa mitt tjöt, tjöt, tjöt dag ut och dag in. Men jag kan berätta- man drar in ungefär en halv höbal efter varje tur ner på golfbanan. Det är dock beräknat på två personer, alltså en kvarts bal per person och en åttondels bal per fot/sko. Istället för att vara smarta och lämna skorna ute på bron så har vi (fram till idag, ska tilläggas) klampat in i hallen och spridit ut höet över golvet. Intressant att jag tagit mig tid att analysera det hela va?

Idag har jag en härlig dag framför mig (och redan bakom mig), jobbar visserligen 09:55-18.10, men ska luncha med Carro och ikväll kommer Frun hit. Solen skiner och jag är fortfarande skönt spring-trött i benen. Mätt i magen efter frukost i solen, och humöret ligger på topp! Vilken potential den här dagen har, nu ska jag riva fram snabeldraken innan jag utvecklar hösnuva mot eländet i hallen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar