onsdag, juni 17, 2009

Kom hem min röda lilla vän

Min mobil har ju gått paj förresten, helt utan förvarning bestämde den sig för att strejka förra måndagen. Den gick först inte att slå av, när batteriet äntligen tog slut gick det inte att ladda utan jag fick bara upp meddelandet "Kan ej ladda. Byt till Sony Ericsson batteri". Jag blev lagomt imponerad då jag köpte den för ganska precis 2 månader sedan. På Telia försökte de uppgradera mjukvaran men lyckades inte, och de skickade då iväg den på service. Nu fick jag snilleblixten att gå in på Anovo's service-sida och kolla vad som händer med min lilla kamrat, och fick se att den blivit uppgraderad, de har gjort ett funktionstest och skickat den. 05:24 imorse var den i Ånge, så nog borde jag väl kunna hämta ut den imorgon? Fast det vore ju typiskt om den blev kvar i Ånge som allt annat som färdas via posten. Nu får jag bara förlita mig till det goda hoppet så jag kan mobilblogga (och mobil-läsa bloggar) i helgen, annars får jag nog krupp. Och det vore ju mindre bra!

1 kommentar:

  1. Posten Logistik15:42

    Varje dag hanterar Posten Logistik 220 000 paket och siffran för terminalen i Ånge är cirka 45 000. När paketet överlämnas till Posten Logistik av avsändaren sker en första registrering av försändelsen och därefter vid varje omlastningspunkt. Registreringarna gör att avsändaren och mottagaren kan följa paketets väg på www.posten.se. I ditt fall har paketet anlänt och sorterats i Ånge tidigt på morgonen för vidare transport mot slutdestinationen. Tidsspannet mellan registreringarna kan tolkas som om paketet blivit kvar i paketterminalen i Ånge, men så är inte fallet. En sista registrering sker hos postombudet där du som mottagare hämtar ditt paket.

    Vänligen
    Niclas Evertsson, terminalchef Ånge

    SvaraRadera