torsdag, maj 07, 2009

Sängen är som skönast när det är dax att kliva upp

Vaknade när Darling skulle bege sig till jobbet halv sju imorse, och kände mig oförskämt pigg. En mening repeterades i mitt huvud som en trasig skiva "i helvete att jag kliver upp", och med det mantrat lyckades jag somna om. Vaknade kring nio och började läsa en bra bok som nu är utläst och ska återlämnas till biblioteket. Klev upp ur sängen strax innan elva, fixade frukost som jag käkat här framför datorn medans jag bloggläst ikapp lite som jag missat.

Nu ska huset städas, tvätt ska vikas och hängas, och sen blir det skön promenad i solen. När jag vaknade första gången i morse var det mulet och trist, så man skulle kunna kalla det ett taktiskt drag att ligga kvar i sängen några timmar. Skönt var det iallafall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar