måndag, maj 11, 2009

Helgen över och veckan är här.

Igår blev en rätt social dag. Vi begav oss mot Bredsel efter att ha ätit frukost i lugn och ro, och där blev det umgänge med svärmor, svärfar och lilla svägerskan (får jag säga så även om vi inte är gifta?!?). Hann med promenad med Sandra och en sovandes Fillan innan det var dax att fira svärmors födelsedag med brakmiddag tillsammans med svågern och Darlings ena farbror. När vi skulle börja bege oss hemåt så blev det ett stopp hos Sandra och John för att hämta lite av leveransen från Partylite, och självklart blev det lite bus med en Filip på högvarv! Efter mycket om och men så tog vi oss iväg mot nästa stopp i Älvsbyn där vi skulle lämna av Jeanettes grejer från Partylite och få kolla på deras nya hus, förlåt, PALATS. Herre min je så stort och fint det var! Där blev vi också kvar längre än beräknat, men anlände till sist hem till kullen, och vad får vi se då? Jo, jag ser att Grannens efterlängtade veteranbil tagit plats i deras carport och skriker rakt ut "NU HAR KATJA FÅTT SIN VETERANBIL! VI MÅSTE GÅ OCH KOLLA!" Sagt och gjort, och vilken pärla sen! Så söt men samtidigt uppkäftig, och nya ägarinnan visade stolt upp finesser såsom säkerhetsbälten och dylikt.

Efter det blev det ganska omgående krama kudden, och nu är jag sjukt pigg. Tur det, jag har en arbetssam vecka framför mig, hoppas bara att det fixar sig så att det passar in med bio på fredag..Jag måste se änglar och demoner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar