fredag, maj 22, 2009

En trötter man

Det är något som inte stämmer här på kullenvägen 10..Darling somnade i soffan och jag bäddade till och försökte sedan släpa honom upp till sängen för en god natts sömn. Turligt nog så lyckades han stappla uppför trappen på egna ben innan han landade med en duns i den mjuka och sköna sängen. Men jag sitter här framför datorn och är pigg som en mört. Snacka omvända världen!

I vanliga fall så slocknar jag mellan nio och tio i soffan och blir sedan buren upp till sängen av Darling, men flera kvällar i rad har han hunnit somna innan jag ens hunnit fram till sovrummet. Extra konstigt eftersom han är ledig och jag jobbar (klev upp 07:00 imorse t.o.m), men kanske är det allergin som spökar. Nästa vecka ska han få sin efterlängtade dos kortison i skinkan, tråkigt bara att han blir stingslig, trött och sjukt hungrig i några dagar efter att han tagit den. Bara att bita ihop och inse att det är precis vad han lever med 365 dagar om året, så nog ska jag väl kunna stå ut 3 ynkliga dagar. Dax att krama kudden för mig också nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar