söndag, april 12, 2009

Påsk update

Jag fick följa på kvällsåk med Darling&Frun, och att det var skönt. Varmt i luften, skönt i backen (iaf för mig som har nyvallade skidor) och mycket trevligt sällskap. Efterföljt av lite (läs:mycket) surr och påskgodis samt dusch så kunde vi kalla det en kväll och krypa till kojs.

Vaknade utvilade och glada 07:00 lördag morgon och lämnade Kåbban bakom oss. Darling fick kliva ur bilen i Bredsel och sen blev det jobb för min del, allt gick bra under dagen och tiden rusade förbi. Väl påväg hem så sprack det tjocka täcket av moln&dis upp och släppte fram solens sköna strålar. Hann umgås med påskmiddags-gästerna (familjen Larsson minus Emma, plus Darlings mormor) även om jag missade själva måltiden, och vi njöt ute i solen en bra stund. Efter en skön promenad med Mira så sjönk vi ner i soffan med min säck fylld av godis (jag fick tre kilo lösgodis och sex godispåsar i mitt påskägg) och kollade Goltuppen resten av kvällen med familjen Stråmo. Torsten Flink var i sitt esse, lika slibbig som vanligt.

Idag blev det inget Vittjåkk då det visst skulle vara halvtaskigt väder, även om dagens väder i Bredsel varit kalas. Vi har istället njutit av solen, promenerat med Silver, grillat korv, dragit raggen Vidsel runt och hälsat på Sarah, Johan och lilla Vilja. Så mysig liten tjej, farligt som tusan att umgås med underbara bäbisar och barn! Nu dröjer det länge tills vi får träffa familjen Jonsson/Åhlund igen, man får passa på när dom befinner sig i "rätt" ända av landet! :)

Jag är trött som en liten gnu och siktar nu på sängen så jag är pigg inför morgondagens (antagligen&förhoppningsvis) tripp till Vittjåkk. Hoppas att ni alla har det bra ute i påsksolen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar