torsdag, april 09, 2009

Klara, färdiga..

Allt är packat och klart, och nästan allt är redan instuvat i bilen. Jobb 09:55-16:10, sen plockar Darling upp mig och så drar vi mot Kåbban. Jag har lite svårt att ta till mig påsk-hypen i år, jag är "bara" ledig fredag, söndag och måndag, så det känns inte riktigt som att det är batteriladdande långledigt som väntar mig..Ett jädra stressande fram och tillbaka däremot!

När jag fortfarande bodde i Kåbban och jobbade på liften så var ju påsken årets höjdpunkt, även om man jobbade en massa så var det ändå skön atmosfär, alla kom hem och det var fest, fest, fest. Var sak har sin tid, nu är det dax för mig att vara tråkig tant utan festarsug som jobbar i stan på självaste påskafton (och hoppas på påskägg med flourskölj). Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar