fredag, mars 06, 2009

Uppladdningen för vårruset är igång!

Årets första löprunda utomhus är avklarad! Benen trummade på som trumpinnar, och det kändes som att ha moln om fötterna då jag bytt ut kängorna mot springskorna. Det var betydligt tyngre än vad det varit på löpbandet, men det har ju sina förklarliga skäl. Om vädret nu håller i sig så kan jag börja byta ut en och annan morgonpromenad mot löprunda, och spara massor av tid.

Att vänja om sig från att jobba 07-16.10 vareviga arbetsdag till att ha mer varierade arbetstider blir ett projekt som heter duga. Istället för att förlägga allt som ska göras till kvällarna så blir det nu tvärtom. Igår var jag hemma strax efter sju, och då var det middag, mys och sängen som gällde. Pappa var på besök redan när jag kom in genom dörren, så vi hann med lite surr under tiden vi åt. När jag befinner mig innanför KappAhl's fyra väggar så går tiden jättesnabbt, och jag är pigg som en mört. Så fort jag slog ner rumpan på bussätet så höll ögonlocken på att falla ner, och jag höll på att glömma att stiga av bussen..haha, hade just varit snyggt! Mycket nytt som ska bankas in i pannbenet, men hittills känns det som att det flyter på bra. Jobbar 13-18:15 idag, ska strax hoppa i duschen och göra mig färdig. Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar