tisdag, januari 06, 2009

Slagna hjältar

Efter att julens glans börjat mattas av så blev även vi mattare. Feber, snorig och en hosta som pricken över i:et. I lördags kom Darling och hämtade hem mig från Kåbban, och söndag morgon vaknade jag och kände mig halvdöd. Det är först idag vi har fått någon nyttigt gjort, julen har stökats undan, det har städats och vi drog en sväng förbi återvinningen med allt källsorterat. Bara att tanka kroppen med ipren och litervis med vatten så kan man hålla sig igång ett tag.

Palina kom på överraskningsvisit idag, och vi firade ut julen. Sista glöggen, julmusten, knäcken, pepparkakorna och julklapparna för ett långt tag framöver..ungefär elva månader. Vi fick en urtjusig krododil till djursamlingen som de införskaffat på sin resa till Egypten, en smarrens chokladkalender (som Darling får ta ha hand om ;)) och ett spel som heter Sista ordet. Riktigt kul, och tänka sig att Pa fick sista ordet (för den här gången!) :D

Nu siktar jag på sängen och en bok..kanske blir det Ett blått brus-Trezza Azzopardi? Den som lever får se, och förresten så var Där regnbågen slutar-Cecelia Ahern som jag tipsade om tidigare inte något vidare. Hade höga förväntningar efter Ps. I love you, men de lyckades hon inte infria. I Där regnbågen slutar var handlingen helt ok, men hela boken är skrivet i kommunicerande form, dvs mail, brev, sms. Riktigt irriterande, den får en etta av fem hannor.

Sov gott, och hoppas att jag vaknar frisk som en nötkärna imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar