fredag, januari 02, 2009

Ge mig balans

Nu är det färdigt med julens unnande och slöhet. Jag och syster Jess började dagen med en skön promenad i bitande kyla och vi röstade fram kasslersallad till middag. All fet julmat, allt godis och fika står mig upp i halsen, och nu startar jag mitt nyårslöfte- inget godis eller annat slask! Inte mår man bättre genom att stoppa i sig en massa socker och annat skräp, snarare tvärtom.

Så fort jag kommit hem ska jag införskaffa en yoga-dvd och börja försöka mjuka upp min kropp som känns så stel. Känner att jag behöver något som kan hjälpa mig att tagga ner, och noll socker+försök till yoga känns som en bra start.

Sen ska jag genomföra en sockerdetox (som finfina Ylva tipsat om) när jag har hittat ett bra tillfälle. Det passar sig inte riktigt när vi inte är hemmma eller när vi ska iväg till Knislinge senare i januari, måste planeras in. Och på tal in planering så måste jag införskaffa en fin kalender också att planera livet i. Lättare att stressa ner om man vet att man har koll över sin tid.

Dax att börja vända på dygnet, ikväll ska jag ligga i sängen 22:00 sharp! Jag kommer knappast vara trött, men då hinner jag läsa lite i Där regnbågen slutar som Cecelia Ahern skrivit, och Darling gett mig i julklapp. Bara jag inte börjar ligga och tänka om ditten och datten, då lär jag inte somna förrän sent.

1 kommentar:

  1. Anonym11:18

    yeah yeah via en inkommande link hittade jag din blogg! kul att du ska sockerdetoxa! jag är på dag sex nu och förutom ett ENORMT sug igår har det gått svinenkelt. pepp pepp till dig bruden!

    SvaraRadera