måndag, december 29, 2008

Upp och hoppa

Det finns många som skulle bli mäkta förvånade om jag sa att jag vänt dygnet..men det har jag, litegrann i varje fall. I vanliga fall är jag så trött att jag grinar om jag inte får krama kudden kring tio på vardagskvällar, och helgerna somnar jag vanligtsvis kring 11 i soffan. Inatt låg jag klockan två och tittade i taket med ögonen pigga och vidöppna, försökte desperat somna för att vara pigg nu på morgonen när jag har planerat hela förmiddagen. Väckaren ringde klockan 9, jag tillät mig själv snooza till halv 10, sen stickade jag lite på nyaste mössan och här sitter jag nu. Igår klev jag upp tjugo över 11, mycket ovanligt för att vara jag..

Man skulle lugnt kunna säga att jullovs-jag behöver en spark i arslet för att komma igång med dagen. Eftersom mitt ben inte än nog långt/jag är för ovig för att kunna sparka mig själv därbak så får en rask promenad med hurtig musik i öronen bli dagens start. Ut i friska luften!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar