måndag, december 22, 2008

This is not the year

Jag har ont i halsen, är snorig och matt. Ska jag få en dunderförkylning av tomten iår igen? Hoppas inte, för då får jag ett sammanbrott och bryter ihop helt och hållet.

En dag kvar innan julafton, och jag fortfarande inte en susning om vad jag ska köpa till Darling. Våra planer på att så romantiskt möta våren i Rom gick i stöpet då jag fick kicken, och det var ju min plan A. Plan B, den existerar inte ens. Karln behöver ingenting, och önskar sig ännu mindre. Jag får väl helt enkelt uppehålla mig i badrummet under julklappsutdelningen och sedan låtsas som ingenting när alla ser förvånade ut över att det inte fanns något paket från mig till honom där längst in under grenarna. Ebba föreslog att jag skulle ge honom en bäbis, men det kunde hon väl kläckt ur sig för nio månader sen! Då hade jag iallafall haft en plan B, om jag skulle få sparken, vilket jag fick. Tusan också. Inte min dag, inte mitt år. 2009 blir nog bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar