måndag, december 29, 2008

Nya favoriter

2008 har ju förresten gett mig två nya favoritsysselsättningar. Stickning och längdskidåkning! Stickningsmanin har resulterat i tre mössor hittills, och ungefär tusen ideér. Fortfarande anser jag att skidor bäst åks utför och inte på längden, men efter två dagar i spåret så tycker jag att det verkar inte vara så tokigt att nöta elljusspår. Ikväll for vi ut kring halv tio när termometern visade +3 och himlen var stjärnklar..efter att ha peppat varandra runt 5km-slingan la vi oss ner i snön och kollade på den mäktiga stjärnhimlen och jag fick se en fallande stjärna. Vad jag önskade och vem det gällde skriver jag inte här, då slår det ju inte in!

Dessutom har jag fått upp ögonen för yoga och är riktigt sugen på att åtminstonde prova på det. Visst fick vi prova på både yoga&poweryoga på gymnasiet, men nu vill jag prova "på rikt". Funderar på att köpa hem en dvd och matta för att prova på lite hemma efter rekommendationer av Sockan. Prova kan man ju alltid!

1 kommentar:

  1. Anonym11:27

    ja, kör igång med yoga! jag började med att ta några klasser, för jag förstår inte av en video eller bok hur man ska göra. men sen har jag kört på hemma med de asanas som jag lärt mig på klasserna och det är så sjuuukt härligt! lycka till!

    SvaraRadera