onsdag, september 24, 2008

Senaste nytt från Hannaland

Nu ska ni få höra!

Aj i mitt öga
Har fått en äcklig infektion i mitt högra öga, som bekämpas med en ögonsalva (konsistens:vaselin), som ska in i ögat fem gånger om dagen. Denna underbara procedur gör att jag hälften av dan ser ut som att jag nygrinat, och andra hälften ser allmänt flottig och tärd ut.

Återfinnandet av stickpåsen
Nu jädrans ska det bli en mössa och kanske en och annan halsduk. Måste bara införskaffa lite nya garner, för det regnbågsfärgade som jag köpte typ -98 känns inte riktigt lite hett längre.

Helgens jakteskapader
Vi gick ut på pass. Jag frös lite. Darling siktade. Darling sköt. Älgen försvann. Skit också. Men det var himla härligt att vara ute, och kul som tusan att sitta på spännande pass och lyssna efter mystiska ljud.

Helgens velande
Jaga? Åka till Kåbban och hämta bilen? Ligga på soffan och äta chips? Så många val, så lite helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar