tisdag, augusti 05, 2008

Installerad på Kullenvägen!

Jag njuter av Svenssonlivet med egen tvättmaskin och hela baletten. Svåger Jocke har påbörjat tapetseringen, så snart får jag påbörja pysslandet med gardiner, blommor och annat pluttiplutt. Vart vi ska hitta möbler att fylla ut hela vårat slott med, det är en bra fråga, men efter nyponbuske-massakern har vi iallafall en snygg blomrabatt. Smultronen och dom vita jordgubbarna är sjukt goda, alla dom tusen barnen som befolkar kullen är gulliga (hittills), och även fast gräsmattan är gräsligt (kul skämt) ful så är den våran egna. Två gånger har jag hunnit baka (men kommer inte alls överens med ugnen), och vi har hunnit inse att våra tallrikar är för stora för diskmaskinen och således får handdiskas.

Jag har inte hunnit prova badkaret än (men planerar att hinna göra det ikväll), och jag har ännu inte vågat parkera bilen i carporten. Kanske imorgon..eller dagen efter det. Vi får se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar