fredag, april 04, 2008

Morgonstund, ni vet

Eftersom att jag har börjat dricka frukost istället för att äta den, så har jag massvis med tid över varje morgon. Lätt som en plätt är det; en banan, tre matskedar hallon, två nypor socker, två matskedar havregryn, en slatt naturell yoghurt och en slatt mjölk, i med stavmixern och gojsa ihop det, sen är det bara att surpla på! Håller på att experimentera fram det perfekta receptet som ska göra att jag inte har ett hål i magen ~8, eftersom det ju inte är f.m.fika förrän nio. En näva nötter på sidan av kanske? Vi får se!

Helgen bjuder inte på särskilt storslagna planer, bio ska vi iofs se (eftersom det i onsdags helt plötsligt damp ner två biocheckar i huvudet på mig), men annars är det bara aerobics på lördag&söndag som står inplanerat. Jag hoppas på vackert väder så man blir motiverad att ta en lång skön promenad ute längs någon isväg och kanske grilla en korv, men Darling påstår att det ska snöa både ikväll och imorgon. Time will tell! Annars så har vi ju faktiskt sju avsnitt kvar av O.C-boxen, och något ska vi väl hitta på att fördriva tiden med. (Vi ska iallafall inte se 27 Dresses igen, major disappointment (ska det verkligen vara två p:n?)!)

Nåväl, kära vänner, även fast jag dricker frukost så kommer jag inte undan tandborstningen, tandtrådningen och floursköljet, dax att röra på rumpan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar