tisdag, februari 20, 2007

FatTuesday

Jag har någon sort hatkärlek till semlor, hur gott kan egentligen bröd, grädde och mandelmassa vara? Ändå har jag alltid tidigare klämt i mig minst en semla om året, åtminstonde en i ett tillstånd av eufori, resten eftersom att man måste passa på under den korta tid semlan finns tillgänglig. I år blir det ingen, eftersom vi inte kunnat hitta ens ett spår av gluten- och laktosfria semlor någonstans. På ett sätt känner jag mig likgiltig, men på ett annat så vill jag ändå ha, mest för traditionens skull.

Eftersom vi skippade allt extremt pluttinuttigull på allahjärtansdag så känner jag mig som en traditionsbrytare. År 2007 får därför i uppgift att vara ett nyskapande och kreativt år, ut med gamla traditioner-in med nya. Hädanefter kommer jag därför alltid fira tredje tisdagen i februari med att gråta en skvätt och tycka synd om mig själv över min födoämnesallergi, träna på gymmet så att svetten lackar, lapa lite cancer på SunTan och sedan trycka i mig chips som motsvarar minst 3 ggr av vad jag förlorat på gymmet. Är ni med?

1 kommentar:

  1. Anonym19:49

    Åh vad roligt, min första länk! ;) Länka så mycket du vill, bara jag får heta Gretchen. =)

    SvaraRadera