måndag, juni 12, 2006

My world is a giant sauna

Världen kokar, och ingen är mer nöjd än jag. +28 i skuggan, och här sitter jag framför pappas dator (eftersom min kraschat) med ett nöjt flin på mina läppar.

De senaste dagarna har varit tokbra. Studenten var över all förväntan, och jag fick några fina avskedsdagar tillsammans med alla klasskamrater. Nu sprids vi alla åt olika håll, men jag är inte särskilt ledsen över det..Faktum är att jag enbart kommer sakna ungefär 4 personer, resten känns inte så viktiga känslomässigt. Lata dagar med Darling hemma hos OSS i Vidsel har det också blivit, och jag trivs som fisken i vattnet.

Idag har jag varit på finbesök i Jokkmokk för att köra lite med Stenöga, och även det gick kalasfint. Måste förbereda mig för dagen D (eller ska jag säga dagen Ö?), som infaller den 22 juni. Imorgon blir det tandläkarbesök och ännu en körlektion, så kvällen tillbringas hemma hos mor&far. Imorgonbitti bär det tidigt iväg med far, och det blir nog en och annan timme hos mormor.

Det enda som snurrar i min lilla hjärna just nu är säkerhetskontroll, säkerhetskontroll, säkerhetskontroll. Glöm för Guds skull inte bort att tuta, rycka i bältet och kolla dimbakljusen, då blir det kniven mot strupen. Nu väntar en härligt svalkande och välbehövlig dusch, sen slänger jag mig i sängen med mobilen tätt mot örat. Måste höra darling röst innan jag somnar.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar