fredag, juni 16, 2006

Den lilla bölgrodan










(Fulla och trötta på min födelsedag)

Nej, vet ni vad, jag började grina av lycka nyss..! Jag satt och tittade på massa fina och fula kort på jag och Darling, och Time after Time-Eva Cassidy & Josh Groban gick varm på iTunes. Just då insåg jag hur jäkla lycklig jag är, och att jag vaknar med ett fett leende på mina läppar varje gång han ligger där bredvid mig, tätt, tätt intill. Ingen kan få mig att skratta som han kan, ingen annan får mig att blir 5 år igen och fånigt sjunga "-DU HAR MYYYYROR I HJÄRNAN, LA-LA-LA-LA-LA-LAA!" och hoppa i sängen samtidigt som jag trummar i takt på magen.
Ingen annan får alla problem att verka vara så långt bort som han gör, bara genom att vara i min närhet. Jag vill tvätta hans smutsiga kalsonger och svettiga sockar, jag vill brottas med honom på gräsmattan (fastän det är fullt av myror), jag vill stryka honom på ryggen när han är sjuk och kräks, och jag vill vakna bredvid honom varje morgon (även fast han ibland glömmer bort sig och somnar med en snus under läppen). I snart ett år har jag inte kunnat slita blicken från honom, och så vill jag att det ska vara i minst hundra tusen år till!

I'm a sucker for you, Darling




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar